De medewerkers van Philadelphia zetten zich in voor het gewone, eigen leven van bewoners en deelnemers. Zo veel mogelijk midden in de samenleving. Met zeggenschap voor de cliënt en met innovatieve manieren van werken. Dat is waar we voor staan, dat is wat de mensen rondom de bewoners en deelnemers van ons mogen verwachten. Hier blijven we voor staan, maar we gaan de zorg wel anders organiseren.
Transformatie
Er wordt gesproken over ‘transformatie in de zorg’ om die problemen het hoofd te bieden. Zo zijn de bedragen die de zorg krijgt van de overheid en zorgkantoren lang niet altijd dekkend. De zorgvraag van veel cliënten wordt complexer en de cliënten worden gemiddeld ouder. Dat laatste is natuurlijk goed nieuws, het maakt tegelijk dat er langer zorg en begeleiding nodig is, meer medewerkers dus. En juist dat is een probleem. Want overal om ons heen zien we de roep om meer personeel. Bij de fietsenmaker en in de horeca, in het openbaar vervoer en vooral in de zorg.
Stappen zetten
Het goede nieuws is dat Philadelphia al stappen heeft gezet om de problemen het hoofd te bieden. We gebruiken technologie en werken samen met andere organisaties, bedrijven en mensen uit het netwerk van de cliënt. En daar gaan we mee door, maar dan vaker, sneller en beter. We gaan technologie nog meer inzetten en doen dat altijd op een menselijke manier. Daarnaast zullen onze medewerkers meer samenwerken met anderen. Daar zijn familie en verwanten heel belangrijk in. Om er zo samen voor de cliënt te zijn, samen mét hen. We geloven al jaren dat deze manier van werken goed is voor de cliënt én het is dus ook een oplossing voor de uitdagingen. We willen dan ook graag weten hoe verwanten en andere mensen die dicht bij de cliënt staan hun rol zien. We nodigen hen uit om daarover in gesprek te gaan.
In deze infobrief vertellen we het hele verhaal over de transformatie: waarom we het doen, hoe we het willen doen en wat dat betekent voor iedereen om de cliënt heen.