Complimenten en klachten

Als er iets gebeurt bij Philadelphia waar je niet blij mee bent dan is het belangrijk dat je dat kunt laten weten. Soms ga je liever niet naar je begeleider. Op deze pagina lees je waar je in dat geval terecht kunt.

Klacht of compliment? Laat het ons weten!

We vinden het belangrijk dat je tevreden bent over de zorg of ondersteuning die jij van ons ontvangt. Het kan gebeuren dat je niet tevreden bent. Dan willen we graag weten wat we niet goed doen. Je kunt hierover praten met jouw begeleider. Als dat niet helpt, dan zijn er ook andere mensen met wie je kunt praten. Zoals de klachtenfunctionaris of de vertrouwenspersoon.

De klachtenfunctionaris

Bij Philadelphia werken drie mensen als klachtenfunctionaris: Aleid Callenbach, Fredy Ockeloen en Marjon Mennink. Je kunt bij hen terecht met jouw klacht. Zij kunnen jou helpen om jouw klacht op te lossen.

De vertrouwenspersoon

Als je liever met iemand wilt praten die niet bij Philadelphia werkt dan kun je contact opnemen met een vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon werkt niet bij Philadelphia en heeft geheimhoudingsplicht. De vertrouwenspersonen die je kunt benaderen heten Jan Boudewijn en Anja Konijn. Je kunt ze bellen of een e-mail sturen

Klachtencommissie

Wanneer je vindt dat Philadelphia niet goed omgaat met jouw klacht dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie. De mensen die in de klachtencommissie zitten hebben geen enkele relatie met Philadelphia. Ze zijn dus onafhankelijk.

Als je meer wilt weten over de klachtencommissie dan kun je contact opnemen met Marlies Siblesz. Zij is ambtelijk secretaris van de klachtencommissie.

Lees de klachtenregeling van Philadelphia of bekijk de poster: Ontevreden? Praat erover!

Cliëntenvertrouwenspersoon (CVP)

Wil je meer informatie over hoe het zit met onvrijwillige zorg, of heb je hulp nodig bij het indienen van een klacht hierover? Dan kun je terecht bij een cliëntenvertrouwenspersoon.

Binnenkort komt het overzicht van cliëntenvertrouwenspersonen online. Dan kun je dus iemand bij jou in de buurt vinden. Voor meer informatie kun je kijken op de site Dwang in de zorg.

KlachtenCommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ).

Heb je een klacht over onvrijwillige zorg of dwang?

Dan kan je een klacht indienen bij KCOZ. Dat kan via Marlies Siblesz. Je kunt haar bellen via 033 – 760 20 00 of mailen via info@philadelphia.nl.

Voor meer informatie over KCOZ, zie www.kcoz.nl

Complimenten uitdelen

Natuurlijk horen we het ook graag als je juist vindt dat het goed gaat. Je kunt je complimenten altijd direct aan jouw begeleider geven. Of bijvoorbeeld jouw verhaal delen op onze Facebookpagina of een e-mail sturen naar: info@philadelphia.nl

Jaarverslag van de Klachtencommissie

Het jaar verslag over 2019 vind je hier.

Vragen

Zoeken in de veelgestelde vragen?


Zoek een locatie