Klachtenfunctionaris
Vind je dat er iets niet goed gaat? Bespreek dit dan eerst met een begeleider. Of met de manager van je locatie. Heeft dit gesprek niet geholpen? Neem dan contact op met een van de klachtenfunctionarissen. Die gaat samen met jou aan de slag. Samen kijken jullie naar manieren om je klacht te bespreken. Bij de klachtenfunctionaris kun je ook terecht met vragen. Of voor advies en informatie.
Er zijn vier klachtenfunctionarissen bij Philadelphia:
Karin van Beek- Berends, Caroline Kessels, Maurice Hollaar en Boukje Kras – van den Boom
Hoe kom je in contact met een klachtenfunctionaris?
- Stuur een mail naar: klachten@philadelphia.nl
- Bel met Philadelphia via: 088 1004 988. Als je hier naar toe belt zorgen begeleiders van Digicontact dat je verder wordt geholpen of teruggebeld wordt door een klachtenfunctionaris. Alle telefoontjes worden vertrouwelijk behandeld.
Klachtencommissie
Gaat Philadelphia niet goed om met jouw klacht? Dan kun je terecht bij de klachtencommissie. In de klachtencommissie zitten mensen die niet werken bij Philadelphia. Ze zijn dus onafhankelijk. Zij onderzoeken de klacht en geven een advies aan Philadelphia.
Wil je contact met de klachtencommissie?
Neem contact op met de ambtelijk secretaris van de klachtencommissie Anne-Marie Blaauw. Dat kan telefonisch via 033 - 760 20 00 (dit is het algemene nummer van Philadelphia), of door een mail te sturen naar info@philadelphia.nl.
Geschillencommissie Zorg
Je kan ook direct een klacht indienen bij de Geschillencommissie Zorg. Deze commissie behandelt je klacht. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Philadelphia is aangesloten bij de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg.De Geschillencommissie Zorg is telefonisch bereikbaar via: 070 - 310 53 80. Op de website www.degeschillencommissiezorg.nl kun je meer informatie vinden.
Cliëntenvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang (Wzd)
Deze persoon is er voor jou als je ergens mee zit. Als je iets wil, maar niet mag. Of juist iets moet, maar niet wil. Wil je weten hoe het zit met onvrijwillige zorg? Of heb je hulp nodig bij een gesprek of het schrijven van een brief of mail?Dan is de cliëntenvertrouwenspersoon er voor jou. Die werkt niet bij Philadelphia en vertelt niets door. Je kunt dus vertrouwelijk praten.
Kijk wat voor jou het juiste telefoonnummer is op www.clientenvertrouwenspersoonwzd.nl. Ook vind je daar meer informatie over onvrijwillige zorg.
Heb je een klacht over onvrijwillige zorg of dwang?
Dan kun je een klacht indienen bij KCOZ. Dat kan via Anne-Marie Blaauw. Je kunt haar bellen via 033 – 760 20 00 of mailen via info@philadelphia.nl.
Voor meer informatie over KCOZ, zie www.kcoz.nl
Ben je jonger dan 18?
Als je jonger bent dan 18 en een vraag of een klacht hebt kun je voor advies terecht bij een vertrouwenspersoon van de jeugdhulp.Je kunt de vertrouwenspersoon bellen op: 088 - 555 10 00. Voor meer informatie kijk op jeugdstem.nl.
Vertrouwenspersonen
Een vertrouwenspersoon werkt niet bij Philadelphia. Hij of zij luistert naar je. En kan je advies geven over hoe je een klacht kunt oplossen.Contactgegevens van de vertrouwenspersonen:
De heer J. Boudewijn: 06 - 81 87 39 40,jansboudewijn@hotmail.com
Mevrouw A. Konijn: 06 - 21 68 81 78, anjakonijn@kpnplanet.nl
Tips
Het is niet altijd makkelijk om over je klacht te praten. Toch is erover praten het allerbelangrijkste. Als je erover praat, kan er iets veranderen. Hier vind je wat tips:
- Kom in actie! Hoe eerder je klacht is opgelost, hoe beter.
- Vertel, of schrijf op: Wat is er gebeurd? Hoe is dat voor je geweest?
- Vraag advies. Praat met iemand die je vertrouwt.
- Bedenk hoe je verder wilt. Wat zou een oplossing zijn?
- Maak een afspraak om te praten op de plek waar het over gaat. Bijvoorbeeld je werk of woonplek.
- Kies een goed moment. Zorg dat je genoeg tijd hebt om te praten.
- Kies een fijne ruimte om te praten.
- Je kunt iemand meenemen naar het gesprek. Laat dit de ander weten.
- Probeer samen een oplossing te vinden.
- Merk je dat je boos wordt? Of verdrietig? Spreek het uit.
- Luister ook naar de ander.
- Heb je tijd nodig om na te denken? Maak een nieuwe afspraak.
- Schrijf samen de oplossingen op. Dan kun je teruglezen wat er is afgesproken.
Complimenten
Natuurlijk horen we het ook graag als je juist vindt dat het goed gaat. Je kunt je complimenten altijd direct aan jouw begeleider geven. Of bijvoorbeeld jouw verhaal delen op onze Facebookpagina of een e-mail sturen naar: info@philadelphia.nl.