Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Hagehorst

Hagehorst

Op Hagehorst in ‘s Gravenhage wonen 25 mensen die doof of slechthorend zijn en/of een communicatief meervoudige beperking hebben. Daarnaast hebben ze een verstandelijke beperking. Soms is er ook sprake van sociaal-emotionele problemen, moeilijk verstaanbaar gedrag, psychische problemen en/of lichamelijke beperkingen. Bij Hagehorst werken doof/slechthorende en horende medewerkers. We gebruiken gebaren(taal) in de communicatie.

De bewoners van Hagehorst zijn allemaal boven de 45 jaar oud. De meesten zijn tussen de 60 en 70 jaar. We werken met de methodiek Belevingsgerichte zorg. Waarbij behoud van vaardigheden een belangrijk onderdeel is van onze begeleiding.

Begeleiding

Op Hagehorst bieden we begeleiding om een zo gewoon mogelijk leven te kunnen leiden. We stimuleren zelfstandigheid en ondersteunen waar nodig. Daarbij staan jouw wens en behoeften en je ontwikkeling centraal. Wee hebben aandacht voor jou en leren elkaar kennen. Zo kunnen we samen jouw mogelijkheden ontdekken.

We ondersteunen op je verschillende gebieden, bijvoorbeeld bij medicatie-inname en de algemene dagelijkse levensverrichtingen (ADL). Dit vereist bekwaamheid en bevoegdheid van de begeleiding.

Ook vinden we het belangrijk dat je je veilig voelt in je vertrouwde omgeving en in de maatschappij. Hagehorst biedt begeleiding die er alles voor doet om de jou te begrijpen.

Hagehorst is een 24-uurs locatie. Dit betekent dat er 24-uur begeleiding op locatie is. Dit laat zien dat de begeleiding intensief is, maar wel gericht is op zelfredzaamheid en het behouden van de eigen regie.

Verder werkt de begeleiding op Hagehorst nauw samen met communicatiedeskundigen en gedragsdeskundigen om zo goed mogelijk ondersteuning te bieden.

Communicatie

De communicatie op Hagehorst gaat door middel van de Nederlandse gebarentaal (NGT) en Nederlands met Gebaren (NmG). Op Hagehorst begeleiden we met de visie van Totale Communicatie waarmee je aansluit bij het niveau en de manier van communiceren van de bewoner. Vanuit deze visie maak je gebruik van alle soorten communicatiemiddelen zoals picto’s, tekeningen, geschreven taal, plaatjes, mimiek en houding. Dit kan op papier zijn, maar ook digitale hulpmiddelen helpen hierbij.

Contact en aanmelden

Wil je weten wat er voor jou mogelijk is of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

0800 - 0830

Gemeten kwaliteit

'94,1% van de cliënten geeft aan dat Philadelphia Top! of Goed helpt om hen het beste uit zichzelf te laten halen'. Lees hier hoe wij er voor zorgen dat de kwaliteit van zorg altijd voorop staat

Deel deze pagina