Philadelphia
Contact
Locaties Vacatures Mijn Philadelphia
  • Ons aanbod
    • Wonen
      • Begeleid wonen
      • Wonen met intensieve begeleiding en verzorging
      • Beschermd wonen
      • Wonen met dementie
    • Logeren
    • Dagbesteding, leren en werken
      • Activerende dagbesteding
      • Arbeidsmatige dagbesteding
      • Dagbesteding met intensieve verzorging
      • Jobcoach
      • Orthopedagogisch dagcentrum
      • Leerwerktraject
      • Mijn Werk Online
      • TalentWerkt!
      • Trainingen
    • Ondersteuning
      • Ambulante ondersteuning
      • DigiContact
      • Ontmoetingsplek
      • Cursussen
    • Expertise en behandeling
      • Aangeboren beperkingen
      • Niet-aangeboren beperkingen en aandoeningen
      • Zintuigelijke beperkingen
      • Problematiek
      • Verstandelijke beperking - weerbaarheid, relaties en seksualiteit
      • Thema's
  • Onze zorgvisies
    • Lichte verstandelijke beperking
    • Ernstige meervoudige beperking
    • Moeilijk verstaanbaar gedrag
    • Verstandelijke beperking
    • Jeugd en gezin
      • Ouders met een verstandelijke beperking
      • Ouders van een kind met een verstandelijke beperking
    • Ouderen
    • Doof - CMB
  • Actueel
    • Onze verhalen
    • Agenda
    • Coronavirus
  • Contact
    • Neem contact op
    • Aanmelden
    • Persoonlijke omgeving
    • Privacy
      • Ik ben een client of belangenbehartiger
      • Ik ben een vrijwilliger
      • Ik ben medewerker, staigair, leerling, uitzendkracht of sollicitant
      • Ik ben op een andere manier bij de zorg en/of een client betrokken
      • Meer informatie over privacy
  • Over ons
    • Over Philadelphia
      • Onze missie en visie
      • Onze duurzaamheid
      • Onze kwaliteit
      • Onze geschiedenis
      • Ons bestuur
      • Onze medezeggenschapsraden
      • Onze jaarplannen en jaarverslagen
      • ANBI-gegevens
    • Zeggenschap over je leven
      • Vertegenwoordiging
      • Wettelijke vertegenwoordiging
    • Muziek in onze zorg
      • Muziek werkt zo!
      • E-learning
      • Muziekboek
      • Muzieknieuws
      • Aanmelden nieuwsbrief
      • Programma PhiLaLa
      • Onderzoek
      • Muziekcoaches
      • Muziekmotors
      • Muziektherapeuten
      • Video's
      • Muziekpaspoort
      • Contact
    • Innovaties en concepten
      • Robotica
      • Slimme inco
      • Sensiks
      • Mijnwerk.online
      • DigiContact
      • Mooi Leven
      • Datagedreven zorg
      • Regelarm verantwoorden
      • (Be)leven in de wijk
      • Digitaal ouderplatform Sophi
      • Biosensoren
    • Partners (in ondernemerschap)
    • Informatie voor ...
      • Cliënten
      • Medewerkers
      • Verwanten en vertegenwoordigers
      • Vrijwilligers
      • Verwijzers
      • Ondernemers
    • Complimenten en klachten
      • Bij wie kunt je terecht met je klacht?
      • Klachten medewerkers
      • Klachtenformulier

Klikpaden

  • Philadelphia
  • Over ons
  • Complimenten en klachten
  • Bij wie kunt je terecht met je klacht?
    • A
    • A
    • A

Bij wie kunt je terecht met je klacht?

Klikpaden

  • Philadelphia
  • Over ons
  • Complimenten en klachten
  • Bij wie kunt je terecht met je klacht?
    • A
    • A
    • A

Bij wie kunt je terecht met je klacht?

Klachtenfunctionaris

Vind je dat er iets niet goed gaat? Bespreek dit dan eerst met een begeleider. Of met de manager van je locatie. Heeft dit gesprek niet geholpen? Neem dan contact op met een van de klachtenfunctionarissen. Die gaat samen met jou aan de slag. Samen kijken jullie naar manieren om je klacht te bespreken. Bij de klachtenfunctionaris kun je ook terecht met vragen. Of voor advies en informatie. 

Hoe kom ik in contact met een klachtenfunctionaris?

  • Vul het klachtenformulier  in
  • Stuur een mail naar: klachten@philadelphia.nl
  • Bel met Philadelphia via: 033 - 760 20 00 (dit is het algemene nummer van Philadelphia. Als je hier naar toe belt zorgen de medewerkers dat je teruggebeld wordt)

 

Klachtencommissie

Gaat Philadelphia niet goed om met jouw klacht? Dan kun je terecht bij de klachtencommissie. In de klachtencommissie zitten mensen die niet werken bij Philadelphia. Ze zijn dus onafhankelijk. Zij onderzoeken de klacht en geven een advies aan Philadelphia.

Wil je contact met de klachtencommissie?
Neem contact op met de ambtelijk secretaris van de klachtencommissie. Dat kan telefonisch via 033 - 760 20 00 (dit is het algemene nummer van Philadelphia) of door een mail te sturen naar info@philadelphia.nl. 

 

Geschillencommissie Zorg

Je kan ook direct een klacht indienen bij de Geschillencommissie Zorg. Deze commissie behandelt je klacht. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Philadelphia is aangesloten bij de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg.

De Geschillencommissie Zorg is telefonisch bereikbaar via: 070 - 310 53 80. Op de website www.degeschillencommissiezorg.nl kun je meer informatie vinden.

 

Cliëntvertrouwenspersoon Wzd

Wil je weten hoe het zit met onvrijwillige zorg? Of heb je hulp nodig bij het indienen van een klacht hierover? Dan kun je terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon.  

Je vindt hier de cliëntvertrouwenspersoon bij onvrijwillige zorg. Meer weten? Kijk dan op de website Dwang in de zorg.
Klachten Commissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ)

 

Heb je een klacht over onvrijwillige zorg of dwang?

Dan kan je een klacht indienen bij KCOZ. Dat kan via Nina Koper.
Je kunt haar bellen via 033 – 760 20 00 of mailen via info@philadelphia.nl.

Voor meer informatie over KCOZ, zie www.kcoz.nl

 

Vertrouwenspersonen

Een vertrouwenspersoon werkt niet bij Philadelphia. Hij of zij luistert naar je. En kan je advies geven over hoe je een klacht kunt oplossen.
Contactgegevens vertrouwenspersonen:

  • De heer J. Boudewijn: 06 - 81 87 39 40,jansboudewijn@hotmail.com
  • Mevrouw A. Konijn: 06 - 21 68 81 78, anjakonijn@kpnplanet.nl

 

Tips  

Het is niet altijd makkelijk om over je klacht te praten. Toch is erover praten het allerbelangrijkste.  Als je erover praat, kan er iets veranderen. Hier wat tips:

  • Kom in actie! Hoe eerder je klacht is opgelost, hoe beter.
  • Vertel, of schrijf op: Wat is er gebeurd? Hoe is dat voor je geweest? 
  • Vraag advies. Praat met iemand die je vertrouwt.
  • Bedenk hoe je verder wilt. Wat zou een oplossing zijn?
  • Maak een afspraak om te praten op de plek waar het over gaat. Bijvoorbeeld je werk of woonplek.
  • Kies een goed moment. Zorg dat je genoeg tijd hebt om te praten.
  • Kies een fijne ruimte om te praten.
  • Je kunt iemand meenemen naar het gesprek. Laat dit de ander weten.
  • Probeer samen een oplossing te vinden. 
  • Merk je dat je boos wordt? Of verdrietig? Spreek het uit. 
  • Luister ook naar de ander.
  • Heb je tijd nodig om na te denken? Maak een nieuwe afspraak.
  • Schrijf samen de oplossingen op. Dan kun je teruglezen wat er is afgesproken.

 

Complimenten 

Natuurlijk horen we het ook graag als je juist vindt dat het goed gaat. Je kunt je complimenten altijd direct aan jouw begeleider geven. Of bijvoorbeeld jouw verhaal delen op onze Facebookpagina of een e-mail sturen naar: info@philadelphia.nl.

  • Ons aanbod
  • Onze zorgvisies
  • Actueel
  • Contact
  • Over ons
    • Over Philadelphia
    • Zeggenschap over je leven
    • Muziek in onze zorg
    • Innovaties en concepten
    • Partners (in ondernemerschap)
    • Informatie voor ...
    • Complimenten en klachten
      • Bij wie kunt je terecht met je klacht?
      • Klachten medewerkers
      • Klachtenformulier
Bekijk de locaties

500 locaties door heel Nederland

Onze missie & visie

Lees meer over onze missie en visie

Informatie voor jou

Wat kunnen we voor jou betekenen?

© Philadelphia 2023
· Privacy · Cookies