Vind je dat er iets niet goed gaat? Bespreek dit dan eerst met een begeleider. Of met de manager van je locatie. Heeft dit gesprek niet geholpen? Neem dan contact op met een van de klachtenfunctionarissen. Die gaat samen met jou aan de slag. Samen kijken jullie naar manieren om je klacht te bespreken. Bij de klachtenfunctionaris kun je ook terecht met vragen. Of voor advies en informatie.
Hoe kom ik in contact met een klachtenfunctionaris?
Gaat Philadelphia niet goed om met jouw klacht? Dan kun je terecht bij de klachtencommissie. In de klachtencommissie zitten mensen die niet werken bij Philadelphia. Ze zijn dus onafhankelijk. Zij onderzoeken de klacht en geven een advies aan Philadelphia.
Wil je contact met de klachtencommissie?
Neem contact op met de ambtelijk secretaris van de klachtencommissie. Dat kan telefonisch via 033 - 760 20 00 (dit is het algemene nummer van Philadelphia) of door een mail te sturen naar info@philadelphia.nl.
Je kan ook direct een klacht indienen bij de Geschillencommissie Zorg. Deze commissie behandelt je klacht. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Philadelphia is aangesloten bij de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg.
De Geschillencommissie Zorg is telefonisch bereikbaar via: 070 - 310 53 80. Op de website www.degeschillencommissiezorg.nl kun je meer informatie vinden.
Wil je weten hoe het zit met onvrijwillige zorg? Of heb je hulp nodig bij het indienen van een klacht hierover? Dan kun je terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon.
Je vindt hier de cliëntvertrouwenspersoon bij onvrijwillige zorg. Meer weten? Kijk dan op de website Dwang in de zorg.
Klachten Commissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ)
Dan kan je een klacht indienen bij KCOZ. Dat kan via Nina Koper.
Je kunt haar bellen via 033 – 760 20 00 of mailen via info@philadelphia.nl.
Voor meer informatie over KCOZ, zie www.kcoz.nl
Een vertrouwenspersoon werkt niet bij Philadelphia. Hij of zij luistert naar je. En kan je advies geven over hoe je een klacht kunt oplossen.
Contactgegevens vertrouwenspersonen:
Het is niet altijd makkelijk om over je klacht te praten. Toch is erover praten het allerbelangrijkste. Als je erover praat, kan er iets veranderen. Hier wat tips:
Natuurlijk horen we het ook graag als je juist vindt dat het goed gaat. Je kunt je complimenten altijd direct aan jouw begeleider geven. Of bijvoorbeeld jouw verhaal delen op onze Facebookpagina of een e-mail sturen naar: info@philadelphia.nl.