Philadelphia
Contact
Locaties Vacatures Mijn Philadelphia
  • Ons aanbod
    • Wonen
      • Begeleid wonen
      • Wonen met intensieve begeleiding en verzorging
      • Beschermd wonen
      • Wonen met dementie
    • Logeren
    • Dagbesteding, leren en werken
      • Activerende dagbesteding
      • Arbeidsmatige dagbesteding
      • Dagbesteding met intensieve verzorging
      • Jobcoach
      • Orthopedagogisch dagcentrum
      • Leerwerktraject
      • MijnWerk online
      • TalentWerkt!
      • Trainingen
    • Ondersteuning
      • Ambulante ondersteuning
      • DigiContact
      • Ontmoetingsplek
      • Cursussen
    • Expertise en behandeling
      • Aangeboren beperkingen
      • Niet-aangeboren beperkingen en aandoeningen
      • Zintuigelijke beperkingen
      • Problematiek
      • Verstandelijke beperking - weerbaarheid, relaties en seksualiteit
      • Thema's
  • Onze zorgvisies
    • Lichte verstandelijke beperking
    • Ernstige meervoudige beperking
    • Moeilijk verstaanbaar gedrag
    • Verstandelijke beperking
    • Jeugd en gezin
      • Ouders met een verstandelijke beperking
      • Ouders van een kind met een verstandelijke beperking
    • Ouderen
    • Doof - CMB
  • Actueel
    • Onze verhalen
    • Agenda
    • Coronavirus
  • Contact
    • Neem contact op
    • Aanmelden
    • Persoonlijke omgeving
    • Privacy
      • Ik ben een client of belangenbehartiger
      • Ik ben een vrijwilliger
      • Ik ben medewerker, staigair, leerling, uitzendkracht of sollicitant
      • Ik ben op een andere manier bij de zorg en/of een client betrokken
      • Meer informatie over privacy
  • Over ons
    • Over Philadelphia
      • Onze missie en visie
      • Onze duurzaamheid
      • Onze kwaliteit
      • Onze geschiedenis
      • Ons bestuur
      • Onze medezeggenschapsraden
      • Onze jaarplannen en jaarverslagen
      • ANBI-gegevens
    • Zeggenschap over je leven
      • Vertegenwoordiging
      • Wettelijke vertegenwoordiging
    • Muziek in onze zorg
      • Muziek werkt zo!
      • E-learning
      • Muziekboek
      • Muzieknieuws
      • Aanmelden nieuwsbrief
      • Programma PhiLaLa
      • Onderzoek
      • Muziekcoaches
      • Muziekmotors
      • Muziektherapeuten
      • Video's
      • Muziekpaspoort
      • Contact
    • Innovaties en concepten
      • Robotica
      • Slimme inco
      • Sensiks
      • Mijnwerk.online
      • DigiContact
      • Mooi Leven
      • Datagedreven zorg
      • Regelarm verantwoorden
      • (Be)leven in de wijk
      • Digitaal ouderplatform Sophi
      • Biosensoren
    • Partners (in ondernemerschap)
    • Informatie voor ...
      • Cliënten
      • Medewerkers
      • Verwanten en vertegenwoordigers
      • Vrijwilligers
      • Verwijzers
      • Ondernemers
    • Vrienden van Philadelphia
    • Complimenten en klachten
      • Vertrouwenspersonen en klachtencommissies
      • Klachten medewerkers
      • Klachtenformulier

Klikpaden

  • Philadelphia
  • Over ons
  • Zeggenschap
    • A
    • A
    • A

Zeggenschap

Klikpaden

  • Philadelphia
  • Over ons
  • Zeggenschap
    • A
    • A
    • A

Zeggenschap

Zeggenschap en regie over jouw ondersteuning

Je hebt zeggenschap over je eigen leven. Dat is heel belangrijk. Bij sommige zaken wil je graag ondersteuning. Wij kunnen je helpen om te bereiken wat jij graag wilt. Jouw wensen en behoeften staan daarbij centraal. We hebben er dagelijks aandacht voor.

De manier waarop we jou begeleiden noemen we ons zorg- en ondersteuningsproces. Naast de dagelijkse zorg hebben we vaste onderdelen waarbij we praten over jouw wensen en behoeften. We kijken dan ook naar de afspraken die we al eerder hebben gemaakt.

Afsprakenkaart

Op de afsprakenkaart maak je samen met jouw begeleider afspraken over de doelen die je wilt bereiken en de ondersteuning die je daarbij wil. De afspraken staan erop in begrijpelijke taal. Ook kunnen er picto’s op als jij dat wilt.

Hoe staat het ervoor?

Minimaal een keer per jaar bespreek je met jouw begeleiders en anderen die je er graag bij wilt betrekken hoe het gaat. Kloppen de afspraken op jouw Afsprakenkaart nog? Welke nieuwe dingen wil je graag? Wat wil je anders? Jouw familie of andere mensen die voor jou belangrijk zijn mogen ook bij dit gesprek zijn. Wij noemen dit overleg een beraad.

Dit vind ik ervan!

Elk jaar gaan jij en je begeleider in gesprek over jouw ervaringen. Dat noemen wij een ‘Dit vind ik ervan!’-gesprek. Aan de hand van tien thema’s praten we over:

  • Gevoelens

  • Wensen

  • Ervaringen

Voor ons is het heel belangrijk om te weten, het helpt ons om de ondersteuning beter te maken. Ook kan het jou helpen om op nieuwe ideeën te komen voor nieuwe wensen om mee aan de slag te gaan.

Digitaal dossier

Alle afspraken die we maken en de rapportage hierover staan in jouw digitale dossier. Dit dossier kun je ook zelf bekijken.

Van zeggenschap naar medezeggenschap

Medezeggenschap begint bij de zeggenschap van de individuele cliënt. We zien het als onze opdracht om de medezeggenschap zo dicht mogelijk bij de cliënt te leggen. Dat wil zeggen dat onze cliënten waar dat maar enigszins kan zelf kiezen en wij hen keuzes bieden. Over sommige zaken kun je niet alleen beslissen. Bijvoorbeeld als het gaat om keuzes die gemaakt worden op een woonlocatie waar ook andere mensen wonen. Natuurlijk is jouw mening dan nog steeds van groot belang. Maar ook de stem van de andere bewoners telt. Je hebt dan medezeggenschap. Met elkaar maak je beslissingen.

Lees verder over medezeggenschap bij Philadelphia
  • Zeggenschap
Bekijk de locaties

500 locaties door heel Nederland

Onze missie & visie

Lees meer over onze missie en visie

Informatie voor jou

Wat kunnen we voor jou betekenen?

© Philadelphia 2023
· Privacy · Cookies