Leren en werken

480 cliënten volgen cursussen

Het leeraanbod voor cliënten van Philadelphia is in 2017 uitgebreid met de cursus EHBO en Koken. In totaal zijn er nu 26 cursussen beschikbaar binnen het programma Mijn Cursussen. De cursussen duren drie uur en worden aan acht cliënten per keer gegeven. Ze krijgen bij elke cursus een eigen werkboek. In 2017 zijn ruim 30 (coördinerend) begeleiders getraind in het geven van cursussen op locatie. Met in totaal ruim 80 trainers in het land zijn in 2017 meer dan 60 cursussen verzorgd.

Philadelphia Zorg in Kitchen Impossible

Onder het motto ‘het beste uit jezelf’, is Philadelphia voortdurend bezig om te laten zien dat haar cliënten midden in de maatschappij staan. Via het programma Kitchen Impossible lieten we opnieuw zien hoe wij onze cliënten met een team van deskundigen begeleiden naar de arbeidsmarkt en voor welke uitdagingen mensen staan. De afleveringen kunnen hier online terug bekeken worden.

Jaren plezier van samenwerken

Investeren in arbeidsparticipatie levert meerjarige samenwerkingsverbanden op waar alle partijen nog lang plezier van hebben. In 2017 werkten cliënten bijvoorbeeld voor het dertiende jaar in de bedrijfskantine van Connexxion, waar veertien cateringmedewerkers er via Philadelphia dagelijks voor zorgen dat steeds om twaalf uur de lunch klaar staat voor buschauffeurs en kantoormedewerkers. Een resultaat waar alle betrokkenen blij mee zijn.