Dit waren we van plan

  • Gebruik maken van de financiële mogelijkheden van een jaar zonder (nieuwe) kortingen of andere gebeurtenissen met grote financiële impact
  • De strategische thema’s vertalen naar programma’s en concrete projecten
  • Bouwen aan nieuwe huisvesting met behulp van de methodiek Het Huis van Philadelphia
  • Het verder verduurzamen van onze inkoopportefeuille

 

Dit ging goed

  • Het rendement van Philadelphia kwam in 2016 uit op 1,1%.
  • De solvabiliteit steeg naar 25,9%
  • Philadelphia nam vijf nieuwe locaties in gebruik

 

Hier hebben we van geleerd

  • We werken financiële scenario's sneller bij wanneer er veranderingen zijn met financiële consequenties
  • Het invoeren van single sign-on en het verruimen van de openingsuren van de ICT servicedesk zijn bijzonder goed ontvangen door de gebruikers
  • De veelheid van verschillende manieren van werken binnen gemeenten zorgt voor een complexe werkomgeving en veel extra administratie.
  • De opleiding hostmanship draagt bij aan het verbeteren van de klantgerichtheid van medewerkers van de serviceorganisatie