Onlangs hebben een aantal Philadelphia-collega’s de opleiding tot digicoach afgerond. Wat doet een digicoach en waarbij kan hij of zij je helpen? In een serie van zes artikelen vertellen de kersverse coaches er alles over. Dit is deel 6 (slot) met Christiane Wassing-Zeijseink. ‘Opmerkingen als “O, is dit alles?”, vind ik super om te horen. Ik hoop dan ook dat we geen drempel ontwikkelen om hulp te vragen, want vaak heb je alle benodigde kennis of vaardigheden al.’


Christiane is coördinerend begeleider bij locatie De Marke en digicoach. Om voor beide functies optimaal inzet te kunnen tonen heeft ze gekozen voor een vermindering van uren in haar huidige functie als CB’er. Ze is hierdoor niet méér gaan werken, maar heeft ze voldoende tijd en uren om te werken als digicoach. Heb je een vraag? Christiane is te vinden in regio Brummen, Arnhem en Achterhoek.

Digitaal vaardiger, meer energie en zelfvertrouwen

‘Ik zou graag samen met mijn collega’s kijken hoe wij, op een laagdrempelige, eenvoudige manier samen de gewenste stappen kunnen zetten om digitaal vaardiger te worden. Om zo meer energie en zelfvertrouwen te krijgen. Mijn ondersteuning kan zich richten op digitalisering, informatiebeveiliging, privacy, technologie, apps, zorginnovaties, social media en de systemen van Philadelphia’.

‘O, is dit alles?’

‘Het geeft mij enorm veel energie en voldoening om te zien dat mijn collega’s met een kleine instructie, bereiken waar zij een tijd tegenaan zijn gelopen, of misschien zelfs tegenaan hebben geschopt. Opmerkingen als “O, is dit alles?” vind ik super om te horen. Ik hoop dan ook dat we geen drempel ontwikkelen om om hulp te vragen, want vaak heb je alle benodigde kennis of vaardigheden al’.

Oplossingsgericht te werk

Christiane is altijd op zoek naar oplossingen, zowel op de werkvloer als in systemen en technologie. De vragen die in haar opkomen zijn dan ‘Hoe werkt het?’ ‘Wat kan ik ermee?’ en ‘Kunnen dingen ook efficiënter zodat we meer tijd over houden?’. Het helpen en ondersteunen van collega’s om digitaal vaardig te worden en zo optimaal gebruik te maken van hedendaagse technologie en systemen, sluit daar naadloos op aan.
‘Ik hoop door mijn inzet en motivatie mijn collega’s het gemak te laten ervaren van de technologie van vandaag. Tot nu heb ik voornamelijk vragen gekregen over onze systemen. Maar ook bijvoorbeeld vragen over hoe je thuis je mail kunt bekijken door met de Philadelphia-app ‘Phila login’. Collega’s hebben ook vragen over WhatsApp, willen weten hoe ze een verzendlijst aan kunnen maken en waar ze informatie kunnen delen.’

Contact

Christiane vervult haar functie als digicoach in de regio Oost. Haar fysieke inzetbaarheid zal zich concentreren op de regio Brummen, Arnhem en Achterhoek. Heb je een vraag voor haar, dan kun je mailen naar christiane.wassink-zeijseink@philadelphia.nl. Je mag haar ook bellen op: 06-25 11 20 51.

Wat is een digicoach?
Een digicoach is een zorgprofessional die de taak heeft om zijn/haar collega’s te ondersteunen in het vergroten van hun digitale vaardigheden. Geduldige, coachende en digitaal en didactisch vaardige medewerker die veiligheid creëert voor de digitale starter, de leervraag verheldert, leermiddelen zoekt en collega’s ‘on the job’ coacht om stap voor stap vaardiger te worden.

Lees alle interviews met de digicoaches hier. 

 

 

 

Deel je vraag, idee, verhaal of kennis #wedoenhetsamen

Heb jij wel eens een vraag waarvan je niet weet aan wie je die moet stellen? Wil je belangrijke kennis delen met je collega’s? Of wil je simpelweg iets leuks aan anderen laten zien? 
 
We bouwen samen aan een online platform. Deel jouw input, het kost één minuut.

Of mail ons jouw input

Je krijgt altijd bericht van ons!