Expertise en kennis

Bij Philadelphia werken veel verschillende experts met waardevolle kennis. Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem contact met ons op

Het expertisecentrum van Philadelphia

Het expertisecentrum van Philadelphia biedt behandelingen aan de mensen die bij ons in zorg zijn. Ons team van behandelaars bestaat uit: 

De behandelaar kan betrokken worden voor beeldvorming, diagnostiek, scholing, preventie, beleidsthema’s  en behandeling. Er wordt door alle behandelaars en trainers gewerkt met een behandelplan.

Kennis gebundeld in vakgroepen

Binnen het expertisecentrum zijn verschillende vakgroepen actief. Deze vakgroepen bundelen wetenschappelijke kennis met kennis uit de praktijk om te zorgen dat onze behandelaars steeds kunnen werken vanuit de meest recente inzichten. Onze vakgroepen houden zich bezig met de volgende thema’s:

Voor een aantal specifieke thema’s hebben wij specialistische teams opgericht: het slaapteam, het gehoorteam en een pijnteam is in oprichting en zal in het najaar 2018 beschikbaar zijn. 

Meer informatie over onze expertises?

Vragen

Als iemand op een locatie besmet is, gaat dan het hele huis in quarantaine?

Als iemand op een locatie besmet is dan gaat deze persoon in thuisisolatie. Wat er met de andere bewoners van deze locatie gebeurt hangt af van de situatie. De mensen die contact hebben gehad met de besmette persoon gaan in thuisquarantaine. Voor de mensen die geen contact hebben gehad met de besmette persoon zijn behalve de reguliere maatregelen geen extra maatregelen noodzakelijk.


een cliënt op locatie besmet is met het coronavirus?

Als een cliënt besmet is met het coronavirus dan treden isolatie en quarantaine maatregelen in werking. In dat geval geldt er een algemeen bezoekverbod voor iedereen die in de woning woont. Dit blijft geldig tot het moment dat deze cliënt minimaal 48 uur klachtenvrij is.

> lees meer over isolatie en wat we doen als er sprake is van een besmetting

 


een medewerker op locatie besmet is met het coronavirus?

Als een besmette medewerker contact heeft gehad met de bewoners van een locatie dan treden voor deze bewoners de quarantaineregels in werking. Dat betekent dat er tot twee weken na het contact sprake is van een algemeen bezoekverbod.

> lees wat we doen als een medewerker besmet is

Hoe ga je om met een internet-trol?

Een internet-trol is een persoon die vaak (anoniem) als doel heeft om reacties uitlokken. Een internet-trol wil zo veel mogelijk gebruikers kwetsen met gemene en valse berichten. De internet-trol kiest hiervoor vaak gevoelige onderwerpen uit in de hoop dat jij en anderen boos of verdrietig worden.

>> Lees meer over internet-trollen


Hoe ga je om met hackers?

Ook op sociale media zijn er hackers actief. Hackers proberen jouw gegevens te verzamelen zodat zij deze kunnen misbruiken. Hierdoor kunnen zij in het bezit komen van jouw gebruikersnaam en wachtwoord en deze misbruiken door, bijvoorbeeld, onder jouw naam spam te verspreiden.

>> Lees meer over hackers


Hoe ga je om met internetpesten?

Ook op sociale media komt pesten voor. Denk aan een gebruiker die een ander lastigvalt met dreigementen en beledigingen. Pesters op sociale media gebruiken vaak privéberichten om een ander stiekem lastig te vallen. Zo kunnen zij lang en onopgemerkt een ander treiteren.

>> Lees meer over internetpesten


Hoe ga je om met nepnieuws?


In de afgelopen jaren is het verspreiden van nepnieuws toegenomen op sociale media. Omdat er geen controle is op berichten die worden geplaatst kunnen personen met kwade intenties nepnieuws op sociale media verspreiden. Veel nepnieuwsberichten worden verspreid om verwarring te creëren.

>> Lees meer over nepnieuws


Hoe ga je om met oplichters?

Omdat sociale media steeds vaker als marktplaats wordt gebruikt is het voor oplichters aantrekkelijk geworden om hier mensen te duperen. Het aanmaken van een nepprofiel is erg eenvoudig en daarom kunnen oplichters heel makkelijk slachtoffers maken.

>> Lees meer over oplichters


Hoe ga je om met vreemden?

Niet iedereen is wie die zegt dat hij of zij is. Wees dus voorzichtig met iedereen als ‘vriend’ accepteren. Het is beter om alleen mensen die je in het echte leven ook kent als vriend toe te voegen aan je vriendenlijst. Zo voorkom je dat mensen met kwade bedoelingen toegang krijgen tot jouw activiteit op sociale media.

>> Lees meer over vreemden


Hoe kan ik me aanmelden voor het 'naar werk'-traject?

Aanmelden voor het 'naar-werk'-traject gaat via jouw contactpersoon bij het UWV. Wij kunnen je helpen bij het aanmeldproces. Als je hier vragen over hebt, neem dan gerust contact op met ons cliëntbureau.


iemand mogelijk besmet is met het coronavirus?

Als een cliënt of een medewerker op locatie mogelijk besmet is met het coronavirus dan geldt er een algemeen bezoekverbod voor iedereen die in die woning woont. Dit verbod blijft gelden tot we zeker weten of er sprake is van een daadwerkelijke besmetting. Pas als besmetting met het coronavirus definitief is uitgesloten kan bezoek weer toegelaten worden.

> lees meer over quarantaine en wat we doen bij een mogelijke besmetting

Ik ben een journalist of redacteur

Neem voor persvragen contact op met afdeling Communicatie via servicedesk.communicatie@philadelphia.nl of bel naar 0800 - 400 20 40

 

 


Ik ben een leverancier

Wil je weten wat Philadelphia voor jou kan betekenen?
Neem contact op met het servicekantoor via info@philadelphia.nl of bel naar 033 - 760 20 00

> Bekijk alle contactgegevens onder het tabblad 'adres'

 


Ik ben een ondernemer

Wil je weten wat Philadelphia voor jou kan betekenen?

> Neem contact op via participatie@philadelphia.nl 


Ik heb een klacht of een compliment

Als je niet helemaal tevreden bent, dan horen wij dat graag zo snel mogelijk. Je kunt altijd terecht bij je begeleider. Aleid Callenbach, Fredy Ockeloen en Marjon Mennink zijn onze onafhankelijke klachtenfunctionarissen.

> Je kunt ons bellen via 033 - 760 20 00 of mail naar klachten@philadelphia.nl



Complimenten

Als je tevreden bent over ons, dan horen wij dat graag! Wil je ons een compliment geven dan kan dat. Vertel het vooral eerst aan je begeleider dat je tevreden bent.

> Je kunt een leuk bericht op onze Facebookpagina plaatsen. Of stuur een mail naar info@philadelphia.nl


Ik heb een vraag over bewindvoering of vermogensbeheer

Heb je een vraag over bewindvoering of vermogensbeheer? Mijn Geld en Zo is al meer dan dertig jaar actief als bewindvoerder en beheerder van financiële administraties van derden.

> Neem contact op via 033 - 760 20 10 of bewindvoering@mijngeldenzo.nl


Ik heb een zakelijke vraag

Wil je weten wat Philadelphia voor jou kan betekenen?
Neem contact op met het servicekantoor via info@philadelphia.nl of bel naar 033 - 760 20 00

> Bekijk alle contactgegevens onder het tabblad 'adres'.


Ik wil contact met de gemeentedesk

Wil je weten wat Philadelphia voor jouw gemeente kan betekenen?

> Neem contact op via gemeentedesk@philadelphia.nl of bel naar 033 - 760 27 57


Ik wil contact met het expertisecentrum

Voor vragen over het expertisecentrum kun je contact opnemen met: expertisecentrum@philadelphia.nl


Ik wil iemand aanmelden

Wil je voor iemand ondersteuning aanvragen? Dat kan heel eenvoudig:

> Ga naar de aanmeldpagina voor meer informatie


Zoek een locatie