Philadelphia goes Pinkpop

Na ruim twee jaar kunnen we eindelijk weer genieten van een zomer vol festivals, waaronder Pinkpop. Extra bijzonder: deelnemers van leer-/werkbedrijf 100% Heerlen van Werk & Begeleiding maken prachtige Pinkpopmerchandise en verkopen die zelf op het festival.

De deelnemers zijn keihard aan het werk om diverse modellen tassen, toilettassen, sleutelhangers en meer te maken. Het bijzondere aan de producten is dat ze gemaakt worden van oude banners die in voorgaande jaren op het terrein hingen. Denk hierbij aan banners met plattegronden, het programma, foto’s van artiesten en natuurlijk het bekende Pinkpoplogo. De banners krijgen zo een tweede leven. Daarmee zijn de producten niet alleen tof en uniek maar ook nog eens duurzaam. Veel trouwe festivalgangers kennen de creaties en deelnemers van 100% Heerlen al en komen elke editie terug om een nieuw product aan hun verzameling toe te voegen. De tassen en andere accessoires zijn echte collectors items.

Pinkpop is op 17, 18 en 19 juni 2022 in Landgraaf. Op alle dagen zijn we aanwezig met een stand, pal naast de stand met ‘gewone’ merchandise van Pinkpop. De stand wordt bemand door deelnemers en medewerkers, zowel van Werk & Begeleiding als van Zorg & Wonen. Pinkpop stelt de banners en de stand kosteloos beschikbaar. Dit project is dus op meerdere vlakken een mooie samenwerking.

Uiteraard laten we je via Mijn Philadelphia weten hoe het was. Wil je niks missen, volg dan ook de Facebookaccounts van Philadelphia Zorg Limburg en 100% Heerlen. Ga je zelf naar Pinkpop? Kom dan vooral even langs in onze stand. Vinden we leuk.

Dit zijn de winnaars van Philadelphia Koffiekunst

Dit jaar is het zover: Phlavour wordt gelanceerd. Onze eigen duurzame Philadelphia-koffie. Een mooie verpakking kan daarbij natuurlijk niet ontbreken. Daarom vroegen we jullie om te stemmen op kunstwerken gemaakt door deelnemers aan onze ateliers. Inmiddels zijn de zes winnaars bekend. Hun werken schitteren straks op de koffieverpakkingen.

Het kunstwerk van Luca Korteland (Het Lab Dordrecht) is straks terug te zien op alle verpakkingen van Phlavour.

Ook Anne Kweens (Top Bennekom), Adam de Canne (Het Lab Dordrecht), Ely Smith (Mensingboerderij Rijssen), Demi KC Richella (Medialab Doesburg) en Naomi Stok (Atelier Groenmarkt Dordrecht) hebben gewonnen. Hun kunstwerken verschijnen op de stickers die op de verpakkingen geplakt worden. Op deze stickers staat om welke blend koffie het gaat. Namens Philadelphia: alle winnaars van harte gefeliciteerd!

Meerdere varianten
Voor de lancering van Phlavour werkt Philadelphia samen met Beautiful Coffee. De koffie komt in meerdere varianten die worden gebruikt in onze horecalocaties, kantoren en de verkoop via de webshop. Ook is er een variant voor dagbestedingslocaties en woningen, zodat ook hier Philadelphia-koffie geschonken kan worden.

Wil je meer weten over de ontwikkeling van Phlavour? Houd Mijn Philadelphia dan goed in de gaten!

Bedankt voor jouw inzet!

Vandaag, 12 mei is, het de Dag van de Zorg. Een mooi moment om jou extra in het zonnetje te zetten! Omdat jij er alles aan doet om de zorg en ondersteuning door te laten gaan.

Dank je wel
Je hebt een gedicht in je mailbox ontvangen. Dit gedicht is geschreven door Arie. Hij woont en werkt bij Philadelphia.

Wil je dit gedicht graag ophangen op de locatie? Of wil je het bijvoorbeeld inlijsten? Download hier het gedicht.

Eenvoudig meerdere autorisaties en werkplekapparatuur aanvragen

Toegang tot applicaties regelen en werkplekapparatuur aanvragen voor een nieuwe medewerker is heel eenvoudig. Alle managers (en managementassistentes) kunnen via de Self Service Portal van TOPdesk in 1 formulier alle autorisaties aanvragen voor een nieuwe medewerker. Dat is ook de juiste route. Vraag je het op deze manier aan, dan worden veel autorisaties snel en automatisch aangemaakt.

Hoe en waar te vinden?
Kies op mijn Philadelphia via Systemen binnen de tegel TOPdesk Servicedesk voor Autorisaties & Werkplek aanvragen en vervolgens voor nieuwe medewerker.

Je komt dan in het Self Service Portaal van TOPdesk terecht. Hier kun je onder Applicaties en rechten in één keer alle benodigde applicaties en rechten aanvragen voor de nieuwe medewerker. Kies (als manager/ managementassistent) wel het juiste formulier: voor de zorgmedewerker of de medewerker Servicekantoor

We vragen je dan ook niet te mailen naar de Servicedesk ICT; door bovenstaande stappen uit te voeren volg je automatisch de juiste én snelste route.

Huisregel 1: na 22 uur geen bezoek

Elke dag douchen – Etenstijd is 18:00 uur – Geen bezoek op je eigen kamer – Roken mag alleen op het rookterras – Iedereen eet aan tafel – Niet zoenen in de huiskamer – Maximaal twee glazen frisdrank per dag – Geen alcohol op je kamer – Niet ’s nachts bellen –

Gewoon even een uurtje later eten, een dagje uitslapen, geen zin hebben om je bed op te maken, je vrienden uitnodigen voor een feestje. Allemaal dingen die horen bij een gewoon leven, een eigen leven. Maar in de dagelijkse praktijk is dat misschien niet zo vanzelfsprekend. Zeker niet als je met andere mensen samenwoont. Wat kan er wel en wat niet? Wat spreek je met elkaar af? Wat is een gewoon leven nou eigenlijk? Wie bepaalt dat?

Praat en luister mee in de casuïstiekbespreking op 30 mei: over HUISREGELS

Iedere laatste maandag van de maand tussen 09.30 uur en 10.30 uur is er een online sessie ‘Gewoon even over…’. Deze keer gaat het over huisregels. Aan de hand van ingestuurde casuïstiek praat je met elkaar over hoe je als begeleider zo veel mogelijk een ‘gewoon leven’ kunt ondersteunen. En welke dilemma’s je daarbij ervaart. Gelden de huisregels van je locatie voor iedereen of kun je er ook individuele afspraken in zetten? En wanneer is een huisregel een vrijheidsbeperking of zelfs onvrijwillige zorg? Dus hoe doe je dat nou eigenlijk, goede huisregels opstellen? En wie doet dat?

Deze keer te gast: zeggenschapsexpert Loes den Dulk van Raad op Maat!


Aanmelden
Geef je hier op voor de online bijeenkomst op maandag 30 mei 2022, van 09:30 tot 10:30 uur. 
(aanmelden gebeurt via het Leerhuis, in catalogus ‘Van Zeggenschap t/m Wzd’) 

Vragen?
Servicedesk Zorg & Kwaliteit
Servicedesk.zorg.kwaliteit@philadelphia.nl  
033 760 27 27

Leren en ontwikkelen: communicatie ondersteunen met gebaren en trainers gezocht!

We inspireren je graag met relevante manieren om jezelf te ontwikkelen. Deze week lichten we de training Communicatie ondersteunen met gebaren uit. We zijn ook nog op zoek naar trainers voor de training Samenwerken met verwanten. Iets voor jou?

Training Communicatie ondersteunen met gebaren
Wil jij leren hoe je gesproken Nederlands kunt ondersteunen met gebaren? Schrijf je dan in voor de training Communicatie ondersteunen met gebaren. Je leert hoe je gebaren kunt vinden en hoe je deze inzet op de woongroep/dagbesteding. De training start op 5 september in Amersfoort en bestaat uit 5 bijeenkomsten van 2 uur. Je kunt je inschrijven via het Leerhuis.

Trainers voor de training Samenwerken met verwanten gezocht
Voor de training Samenwerken met verwanten zijn we op zoek naar nieuwe trainers. Een goede en constructieve samenwerking met verwanten is heel belangrijk om de cliënt te ondersteunen in het leiden van een gewoon en eigen leven. Lijkt het je leuk om hier een bijdrage aan te leveren als trainer? Stuur dan een berichtje naar lotte.schuurman@philadelphia.nl. Onze voorkeur gaat uit naar een trainer die ook verwant is.

Speciaal voor W&B: vuurtorensessies 'financieel goed geregeld'

Werk jij binnen het cluster W&B? En heb je vragen over de kernactiviteit 'financieel goed geregeld'? Dan is de vuurtorensessie 'financieel goed geregeld' voor W&B misschien wel iets voor jou!

Tijdens de reguliere vuurtorensessies sprak een aantal collega's van W&B de wens uit voor sessies die beter aansluiten bij financieel goed geregeld specifiek voor W&B. Daarom starten we binnenkort met vuurtorensessies 'financieel goed geregeld' voor W&B. Wil je met collega's van gedachten wisselen, ervaringen delen of heb je specifieke vragen? Meld je dan aan via kernactiviteiten.zelforganisatie@philadelphia.nl voor onderstaande data:

24-5 van 10.00 – 11.30 uur

21-7 van 10.00 – 11.30 uur

23-9 van 10.00 – 11.30 uur

29-11 van 10.00 – 11.30 uur

Meer weten?

Neem dan contact op met José Bagaija, gids zelforganisatie.

Webinar Collegiale opvang na een incident

Tijdens het webinar ‘Collegiale opvang na een incident – hoe & wat’ leer je wat je samen je collega's kunt doen na een incident op de werkvloer. Maak hiervoor ruimte in je agenda op dinsdag 24 mei van 13:30 tot 15:00 uur.

Tijdens het werk maken jij en je collega’s soms (of vaak) een incident mee met een behoorlijke impact. Denk aan agressie of een reanimatie. Elke mens reageert hier anders op. De een is er snel overheen. De ander slaapt er maanden slecht van. Het kan je helpen om je verhaal te vertellen en gehoord te worden door je eigen collega’s en leidinggevende. Daarnaast kun je zelf ook contact maken met een lid van het Opvangteam van Philadelphia. Leden van het Opvangteam bieden een luisterend oor. Zij behandelen de gesprekken vertrouwelijk. Voor het Opvangteam werken 9 (coördinerend) begeleiders die getraind zijn om collega’s in het land te steunen na een incident.

Webinar ‘Collegiale opvang na een incident – hoe & wat’
Wil je meer weten over wat te doen na een incident, wat je kan doen voor jezelf of voor je collega? Of hoe het komt dat iedere persoon anders reageert op een incident en hoe een verwerkingsproces verloopt? En wat nodig is om een collega te steunen?

Schrijf je dan in voor het webinar

Wanneer: Dinsdag 24 mei 2022 van 13.30 tot 15.00 uur
Door wie: Alice Bronkhorst en Annet Hansma, leden van het Opvangteam
Waar: online via Webex

Meld je hier aan.

Meer informatie
Philadelphia Opvang en nazorg na een incident/schokkende gebeurtenis

Kom jij ook naar het robotfeest?

Met plezier kunnen we aankondigen dat Phi samen met collega-robots en het robotteam van Philadelphia weer een gaaf robotfeest organiseert. 14 mei a.s. vindt de tweede editie van het robotfeest plaats. De dag staat in het teken van beweging, muziek en natuurlijk interactie met robots. En veel gezelligheid! Om zo te vieren dat de robots alweer zoveel jaar ondersteuning bieden aan vele logeerambassadeurs van Philadelphia. Uiteraard wordt gezorgd voor een welkomsthapje en een drankje.

Ben je cliënt of begeleider bij Philadelphia? Dan ben je van harte welkom om kennis te komen maken met Phi en de andere robots. Ontmoeten, dansen, nieuwe dingen leren over robots: het kan allemaal die dag. En natuurlijk zijn ook Philadelphia-huisgenoten of verwanten meer dan welkom.

Je bent op 14 mei vanaf 12.00 uur van harte welkom op het servicekantoor in Amersfoort. Het adres is Wijerstraat 1. Het robotfeest zal om 12.30 uur van start gaan en duurt tot 16.00 uur. 

Meld je aan
Voor toegang is aanmelden noodzakelijk. Dit kan via de contactknop onderaan de pagina www.philadelphia.nl/robotica.

Ga terug naar het archief