Op Pinkpop staat het talent niet alleen op de podia maar ook in een stand op de festivalweide. Deelnemers van leer-/werkbedrijf 100% Heerlen verkopen daar hun eigen creaties: unieke tassen, portemonnees en andere accessoires. Het bijzondere en duurzame aan deze producten is dat ze gemaakt zijn van gebruikte festivalbanners die in voorgaande jaren op het Pinkpopterrein gehangen hebben. De grote doeken met daarop namen en foto’s van artiesten en, uiteraard, het beroemde Pinkpoplogo krijgen zo een tweede leven.

Handgemaakte en unieke producten

De deelnemers staan straks samen met begeleiders in een stand midden op het terrein en gaan daar hun zelfgemaakte producten verkopen. Sindy Hermans, regiomanager Philadelphia Werk & Begeleiding Zuid-Limburg: ‘We ondersteunen onze deelnemers zodat ze een zo gewoon mogelijk leven kunnen leiden, midden in de maatschappij. De stand en de banners worden kosteloos door Pinkpop beschikbaar gesteld. Ontzettend mooi om te zien dat de organisatie van Pinkpop ook zo maatschappelijk betrokken is.’

Veel trouwe festivalgangers kennen 100% Heerlen al en komen elke editie terug om een nieuw uniek, handgemaakt product aan hun verzameling toe te voegen. De tassen en andere accessoires zijn echte collectors items geworden. Vooral de producten met Pinkpoplogo’s, bandnamen en foto’s van artiesten vinden altijd gretig aftrek.

3 dagen lang

Op 17, 18 en 19 juni trekken deelnemers en begeleiders met een aanhanger vol merchandise naar Megaland. De oplage van de producten is beperkt en er zijn geen twee tassen, sleutelhangers of vlaggenlijnen hetzelfde. Om zoveel mogelijk mensen de kans te geven een mooi souvenir te scoren, wordt de voorraad over drie dagen verdeeld. Een bezoek aan de stand is op zondag daarom net zo interessant als op vrijdag.